Cookie voorkeuren beheren
Spartoo gebruikt cookies die strikt noodzakelijk zijn voor de functionele werking van de website, evenals voor de personalisatie van de inhoud en de analyse van het webverkeer. Onze partners gebruiken cookies om gepersonaliseerde advertenties weer te geven op basis van uw browsgedrag en uw profiel. Als je hieronder op "Accepteren en sluiten" klikt,accepteert u dit en gaat u ermee akkoord dat wij deze informatie mogen delen met derden, zoals onze marketingpartners. Kunt u uw voorkeuren op elk moment in uw klantenaccount wijzigen. Als u op "weigeren" klikt, worden alleen de cookies gebruikt die strikt noodzakelijk zijn voor de functionele werking van de website. Voor meer informatie kunt u onze privacyverklaring lezen.

Algemene voorwaarden

1 Identiteit van de verkoper

Laatste wijziging op 17/05/2023

SPARTOO SA
Société Anonyme (Franse naamloze vennootschap) met een kapitaal van 364 561,76 euro, ingeschreven in het handelsregister van Grenoble onder nr. 489 895 821 waarvan het hoofdkantoor gevestigd is te 16 rue Henri Barbusse, 38100 Grenoble, Frankrijk.

Klantenservice :
Tel: 085 - 888 30 19
mail-adres : adriana@spartoo.nl
maandag-vrijdag : 9u – 17u

2 Toepassing van de Algemene Verkoopsvoorwaarden

Het aanvaarden van de algemene verkoopsvoorwaarden houdt de integrale toepassing hiervan in.
Ze zijn van toepassing op elke bestelling die door de klant op de website SPARTOO.NL wordt geplaatst. Ze vormen een contract tussen SPARTOO.NL en de klant . De klant ziet er dan ook van af beroep te doen op om het even welk tegensprekelijk document dat dan oproepbaar zou zijn tegen SPARTOO.NL.

Aangezien deze algemene verkoopsvoorwaarden in de toekomst kunnen aangepast worden, is de versie die toepasbaar is voor de Klant deze die op website staat op de datum van bestelling. De gebruikers van de website SPARTOO.NL kunnen beroep doen op de wijzigingen van de algemene verkoopsvoorwaarden vanaf het moment dat deze online staan en deze zijn niet van toepassing op voorgaande transacties.

Elke websitegebruiker dient de algemene verkoopsvoorwaarden te respecteren.

SPARTOO.NL biedt ook producten aan die verkocht en verzonden worden door Partners: « Partnerproducten ». De hier beschreven algemene verkoopsvoorwaarden zijn niet van toepassing op de prijzen, de betalingswijzen, de betalingsverificatie, de getrouwheidspunten, de cadeau- en aankoopbonnen, de leveringswijze, de retourprocedure van de artikelen. Elke Partner heeft zijn eigen voorwaarden. Elke klant dient hiervan kennis te nemen (procedure van de levering en de retourzending, algemene verkoopsvoorwaarden) tijdens de keuze van het « Partnerproduct » en tijdens het plaatsen van de bestelling: betalingswijze, soort levering en leveringsadres.

3 Geldigheid van de aanbiedingen

De aanbiedingen zijn enkel mogelijk voor klanten die over een leveringsadres in Nederland, Belgie, Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius, Sint Maarten en Suriname beschikken.
De artikelen die op onze website staan zijn beschikbaar zolang ze op voorraad zijn.
SPARTOO.NL verbindt zich ertoe per e-mail de klant te informeren indien een artikel niet meer op voorraad is of kan worden verzonden. Indien er geld werd geïnd voor de bestelling van een artikel dat niet meer op voorraad is, dan zal SPARTOO.NL binnen 15 werkdagen aan de klant een tegoedbon of een terugbetaling voorstellen. De bestelling zal automatisch geannuleerd worden.

4 Product voorstelling

De voor verkoop aangeboden producten worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en voorgesteld. De klant dient de beschrijving van elk product te bekijken om de eigenschappen en de essentiële bijzonderheden ervan te kennen. De klant dient hiermee rekening houden alvorens over te gaan tot bestelling en bij twijfel telefonisch of schriftelijk contact optenemen met onze klantenservice. Enkel de klant is verantwoordelijk voor de keuze en de aankoop van een product.
Indien de productbeschrijving of afbeeldingen fouten of onhuistheden zou bevatten, dan kan de verantwoordelijkheid van SPARTOO.NL niet ingeroepen worden. We vragen aan de klant SPARTOO.NL op de hoogte te stellen van elke mogelijke fout die in de productbeschrijving zou ontdekken.

5 Aanmaken van een account

Om een bestelling door te kunnen voeren, moet de klant bij zijn eerste bestelling een klantaccount creëren. Hij zal een formulier met de volgende gegevens moeten invullen: e-mailadres, naam, volledige voornaam, geslacht, geboortedatum, volledig leveringsadres en telefoonnummer. De klant zal een persoonlijk wachtwoord ingeven. Het is verboden dit wachtwoord aan derden door te geven.
De klant verbindt zich ertoe volledige en correcte informaties door te geven. Elke identiteitsdiefstal of valse identiteit zal het sluiten van het klantaccount en eventuele vervolgingen met zich meebrengen. Meerdere inschrijvingen of het gebruik van een account door verschillende personen of elke andere frauduleuze actie kan de beëindiging van deze inschrijving tot gevolg hebben.
De klant herkent bekwaam te zijn om de producten die op de website SPARTOO.NL aangeboden worden, contractueel aan te schaffen.
SPARTOO.NL weigert elke verkoop aan minderjarigen onder de 16 jaar. De voorafgaande toestemming van de ouder(s) of legale voogd wordt hiervoor geëist.

6 Prijzen van de artikelen

De prijzen staan vermeld in Euro, BTW inbegrepen, zonder de eventuele leveringskosten.
Indien de geldende BTW-tarieven zouden veranderd worden, dan zullen deze veranderingen doorgerekend worden in de artikelprijzen zonder dat de klant hiervan op voorhand op de hoogte zal worden gesteld. SPARTOO.NL behoudt zich het recht zijn prijzen op elk gegeven moment te kunnen aanpassen,artikelen worden gefactureerd aan de prijs die staat aangegeven op de website op het moment van het plaatsen van de bestelling.

De prijzen houden rekening met eventuele kortingen die door SPARTOO.NL zouden worden toebedeeld, met uitzondering voor de Partnerproducten. Deze prijzen zijn vaste prijzen en zijn niet aanpasbaar tijdens hun geldigheidsperiode, zoals aangegeven op de website SPARTOO.NL.
SPARTOO.NL behoudt zich het recht, buiten deze geldigheidsperiode, de prijzen op elk moment aan te kunnen passen. De verwerkingskosten, de expeditiekosten, de transport- en leveringskosten zijn niet in de prijzen inbegrepen en kunnen, indien dit zo vermeld staat op de website, extra in rekening worden gebracht. De betaling die aan de klant gevraagd wordt, stemt overeen met het totaalbedrag van de aankoop met inbegrip van deze kosten.

Voor de Partnerproducten dient de klant de algemene verkoopsvoorwaarden van de Partner betreffende de prijs te raadplegen.

Een factuur voor Spartoo bestellingen kan worden gedownload via het klantaccoubnt op onze website

7 Bestelling en beveiligde betaling

7.1 : Bestelling

De klant bevestigt zijn bestelling zoals hierna beschreven. Deze bevestiging houdt ook de aanvaarding van de algemene verkoopsvoorwaarden van SPARTOO.NL en van de Partners, indien het over een partnerproduct gaat, in. De klant die geïnteresseerd is in een artikel dat zichtbaar is op de website SPARTOO.NL, volgt de volgende procedure om zijn bestelling door te voeren:
- Kies de maat en de kleur.
- Controleer in het winkelmandje de specifieke kenmerken van de bestelling (kleur, hoeveelheid, maat, prijs, etc) met de mogelijkheid aanpassingen, toevoegingen of verwijderingen van bepaalde artikelen door te voeren.
- Vul voor een eerste bestelling het inschrijvingsformulier in voor het aanmaken van het klantaccount met een wachtwoord.
- Indien de klant over een speciale aanbieding beschikt, (met uitzondering van Partnerproducten), dient eerst de code ervan in het aangegeven veld ingevuld te worden.
- Kies de betalingswijze, de leveringswijze en het leveringsadres.
- Valideer, na bevestiging van de betalingswijze, definitief en onherroepelijk de bestelling. Dit brengt de hieronder beschreven gevolgen met zich mee.
- Een e-mail ter bevestiging van de bestelling wordt verzonden naar het doorgegeven emailadres en de verkoop wordt definitief na inning van het volledige aankoopbedrag (dit is geen voorschotbedrag).De producten blijven gedurende 7 dagen gereserveerd.

Elke gevalideerde bestelling heeft een betalingsverplichting tot gevolg.

De eigendomsoverdracht van de producten die SPARTOO.NL en zijn Partners aan de klant verkopen, wordt pas gerealiseerd bij integrale en correcte betaling van de bestelling en dit ongeacht de leveringsdatum van de producten. De clausule van eigendomsvoorbehoud neemt niet weg dat de risico's op verlies of beschadiging van de producten vanaf het leveringsmoment aan huis of vanaf het ophalen in een afhaalpunt onder de verantwoordelijkheid van de klant vallen.

De klant dient de juistheid van de bestelling na te kijken en onmiddelijk elke fout te signaleren.


7.2. Betaling

  • Betaling via bankkaart
    De klant geeft het nummer van zijn bankkaart, de vervaldatum en de cvc-code in.
    Hij bevestigt uiteindelijk de bestelling door op de knop « Bevestigen » te klikken. Om de betaling te beveiligen, zal, in bepaalde gevallen, de betalingsbevestiging pas gebeuren na het ingeven van de veiligheidscode die door de bank werd doorgegeven. Wanneer de klant op de knop « Bewaren » klikt, dan aanvaardt hij dat zijn kaartnummer met de ingegeven vervaldatum opgeslagen wordt voor volgende aankopen.
  • Betaling in 3 termijnen.
    Het is mogelijk een 3-termijnenbetaling door te voeren. Deze betalingsmethode is mogelijk voor bestellingen hoger dan 50.00 €. Een derde van het aankoopbedrag wordt onmiddellijk gedebiteerd, de tweede en derde een maand later en het saldobedrag 2 maanden na aankoop.
    Betalingskosten van 4.9 euro € zullen tijdens het eerste debet voor deze prestatie in rekening worden gebracht.
    De bestellingen die Partnerproducten inhouden, kunnen niet betaald worden met een 3-termijnenbetaling.
    In geval van een retourzending van een bestelling betaald via een 3-termijnenbetaling, zal, indien na productverificatie geen enkele anomalie werd vastgesteld, de volgende procedure lopen:
    - In geval van een volledige retour van de bestelling, zullen alle gedebiteerde bedragen teruggestort worden en zullen de nog openstaande termijnen worden geannuleerd. De dossierskosten van 5 € zullen niet terugbetaald worden, met uitzondering van het herroepingsrecht.
    - In geval van een retourzending van één artikel van de bestelling, zal dit bedrag van de nog openstaande termijnen worden afgetrokken.
    In geval van niet-betaling, worden de overblijvende termijnen geannuleerd en het te innen bedrag zal overeenstemmen met het nog openstaande saldobedrag inclusief de boetes en de inningskosten zoals aangegeven in het artikel 7.3.
    De vervaldatum van de bankkaart die gebruikt werd voor de betaling mag niet vervallen binnen de 4 maanden na de eerste mensualiteit. In dat geval zal de bestelling worden geannuleerd. De 3-termijnen betaling zal niet mogelijk zijn. Men kan dan betalen via een bankkaart of via Paypal.
    In geval dat een bestelling niet op voorraad is, zal, bij een bestelling die betaald werd met een 3-termijnenbetaling, de bestelling geannuleerd worden en de klant de reeds betaalde sommen terug krijgen met inbegrip van de dossierskosten van 5 euros. De openstaande termijnen worden geannuleerd.
  • Betaling via Bancontact/Mistercash
    De betaling gebeurt online via het ingeven van het kaartnummer en de vervaldatum van de kaart in de rubriek « Bancontact/Mistercash ».Vervolgens dient de klant enkel de instructies op te volgen om de beveiligde betaling door te voeren. De financiële gegevens van de Klant worden nooit aan SPARTOO.BE doorgegeven.
  • Paypal
    Elke houder van een Paypal-rekening kan online betalen door gewoonweg zijn e-mailadres en zijn wachtwoord van Paypal in te voeren.
    Met PayPal worden de financiële gegevens van de klant nooit doorgegeven aan SPARTOO.BE. Paypal codeert en beschermt het nummer van de kaart voor eens en voor altijd.
  • Betaling via Cadeaubon
    De betaling via een cadeaubon is mogelijk. De klant dient in de rubriek « Kortingsbon » het nummer van de cadeaubon integeven. Indien het bestellingsbedrag hoger is dan het bedrag van de cadeaubon, dan zal de klant de betaling moeten vervolledigen via een andere betalingsmethode. Indien het bestellingsbedrag kleiner is dan het bedrag van de cadeaubon, zal de klant het saldobedrag kunnen gebruiken voor een volgende bestelling binnen de geldigheidsperiode van de cadeaubon.


7.3 : Niet-betaling

SPARTOO.BE behoudt zich het recht een levering te weigeren of een bestelling van een klant niet door te voeren indien deze klant zijn vroegere bestelling niet volledig of gedeeltelijk heeft betaald of indien er een betalingsbetwisting loopt of indien er een frauderisico bestaat.

Elke verwerping van een bankkaart, elke betalingsverwerping, elke weigering van betaling bij aflevering, elke betwisting met Paypal zal een inningsprocedure door SPARTOO.BE tot gevolg kunnen hebben. Voor de inning van openstaande bedragen zal SPARTOO.BE boetes toepassen en inningskosten zouden hierbij eveneens kunnen aangerekend worden.



7.4 : Verificatie van de betalingen

SPARTOO.BE controleert alle bestellingen die op zijn website werden gevalideerd. Deze controles hebben als doel SPARTOO.BE te beschermen tegen frauduleuze verrichtingen : identiteitsdiefstal, fraude bij de betaling. De diensten van SPARTOO.BE zullen aan elke klant alle nodige informatie kunnen opvragen om de bestelling te valideren :bankinformatie, kopie van een telefoon, gas, water of elektriciteits rekening etc. Indien er door ons een kopie van een identiteitsbewijs en of paspoort wordt gevraagd mogen persoonsgevoelige gegevens worden afgeschermd.

Indien na 7 dagen deze informatie niet werd doorgegeven, zal de bestelling automatisch geannuleerd worden.

Het ontvangst van niet-conforme documenten zal eveneens de annulatie van de bestelling tot gevolg hebben.

Voor de bestelling van Partnerproducten, hebben de partners hun eigen voorwaarden en kan SPARTOO.BE daarvoor niet verantwoordelijk worden gesteld.



7.5: Beveiliging van de betalingen

Om de betalingen te beveiligen, gebruikt de website van SPARTOO.BE een beveiligd betalingssysteem. Dit systeem gebruikt de veiligheidsnorm SSL. De vertrouwelijke gegevens (bankkaartnummer bestaande uit 16 cijfers, vervaldatum en de veiligheidscode achteraan op de bankkaart) worden onmiddellijk gecodeerd op de bankserver en komen niet op de servers van SPARTOO.BE . Wanneer de bestelling wordt bevestigd, zal de vraag tot betaling in real-time gerouteerd worden naar het beveiligde internetbankiersysteem. Dit systeem zal dan aan het bankkaartnetwerk een autorisatie vragen. Het beveiligd internetbankiersysteem geeft een elektronisch certificaat dat het bedrag en de transactiedatum weergeeft.
Dit in overeenkomst met het artikel 1366 van het Franse burgerlijk wetboek

8 Artikel 8 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

9 Artikel 9 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

10 Artikel 10 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

11 Artikel 11 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

12 Artikel 12 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

13 Artikel 13 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

14 Artikel 14 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

15 Artikel 15 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

16 Artikel 16 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

17 Artikel 17 - Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

18 Environnement

18.1: Eco-organisme de la filière textile


Conformément aux dispositions relatives à la responsabilité élargie du producteur (REP) pour les metteurs sur le marché de produits textiles d’habillement, de chaussures et de linge de maison, SPARTOO a adhéré à l’éco-organisme « Refashion » et est enregistré sous le numéro d'identifiant Unique : FR205159_11ECMK délivré par l’ADEME.


18.2: Eco-organisme emballage


Conformément aux dispositions relatives à la responsabilité élargie du producteur (REP) dans le cadre de la gestion des déchets d’emballages ménagers, SPARTOO a adhéré à l’éco-organisme emballage « ADELPHE » et est enregistré sous le numéro d’identifiant Unique : FR205159_01QZOL délivré par l’ADEME.

19 Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

20 Artikel 20 - Modelformulier voor herroeping

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)

— Aan:Spartoo SAS
Klantenservice Nederland
16 rue Henri Barbusse
38100 Grenoble
Frankrijk
E-mail: adriana@spartoo.nl

— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*

— Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
— [Naam consument(en)]
— [Adres consument(en)]
— [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Stuur het modelformulier voor herroeping naar onze klantenservice:
Spartoo SAS
Klantenservice Nederland
16 rue Henri Barbusse
38100 Grenoble
Frankrijk
e-mail: adriana@spartoo.nl

21 Aanvullende en afwijkende bepalingen Spartoo

1. Levervoorwaarden
De volgende informatie is geldig op alle artikelen met uitzondering van 'Partner Producten'.
Wij verwijzen je naar de productfiches van de 'Partner Producten' voor de specifieke lever- en retourvoorwaarden.

A. PostNL: aan huis of op het werk:
Je ontvangt het pakket uiterlijk 4 werkdagen na de dag van verzending. De volgende tarieven gelden:
- €5.99 voor een bestelling van minder dan €39,99
- €3.99 voor een bestelling van €40.00 t/m €59.99
- Gratis voor een bestelling vanaf €60.00

B. PostNL PakjeGemak/ Mondial relay:
Het pakket is uiterlijk 4 werkdagen na de dag van verzending beschikbaar op het afhaalpunt. Niet mogelijk bij een betaling met Klarna.
- €3.99 voor een bestelling t/m €29.99
- Gratis voor een bestelling vanaf €30.00

D. UPS Express:
De bestelling wordt de volgende werkdag bezorgd, indien de bestelling voor 13 uur geplaatst is.
- €15.99

E. UPS Standaard:
De bestelling wordt binnen een termijn van 3 werkdagen bezorgd. Afhankelijk van je postcode kan de levertijd in individuele gevallen tot 5 werkdagen bedragen.
- €7.99

2. Bestellingen van Spartoo partner-artikelen
Bij de bestellingen van Spartoo partner-artikelen zijn je medecontractanten zowel Spartoo SAS als de betreffende Spartoo partner. Als het gaat om een Spartoo partner-artikel, wordt op de productdetailpagina van het door jouw uitgekozen artikel de Spartoo partner genoemd. Bij aankoop van een partner-artikel gelden de aanvullende voorwaarden zoals aangegeven op de productdetailpagina. Partnerartikelen moeten met behulp van het bijgevoegde retouretiket direct aan de partner geretourneerd worden. Omruilingen zijn niet mogelijk bij onze partners.Pakketten die niet door de transporteur werden geleverd worden verwerkt door middel van een terugbetaling.

3. Laagste prijs garantie: Spartoo vergoedt 2 keer het prijsverschil
Indien je een artikel op onze website hebt gekocht en je vindt op een andere Nederlandse website die beschikt over een online betalingssysteem, hetzelfde artikel goedkoper (inclusief de leveringskosten) dan vergoedt Spartoo.nl het prijsverschil.

De terugbetaling van het prijsverschil is gebonden aan de volgende voorwaarden:
De goedkopere prijs mag niet voor een reeds afgeprijst artikel zijn.
De leveringsvoorwaarden moeten identiek zijn aan de voorwaarden die wij aanbieden (artikel op voorraad, verzending tenminste één dag na aankoop, gratis levering).
Het artikel dient identiek te zijn: nieuw, hetzelfde merk, hetzelfde model, hetzelfde materiaal.
Het aangekochte artikel op Spartoo.nl moet in dezelfde maat en kleur beschikbaar zijn op de website waar het artikel goedkoper wordt aangeboden.

Het artikel moet aangeboden worden op een Nederlands website met extentie .nl in de Nederlandse officiële munteenheid: euro

Dit aanbod is éénmalig geldig per persoon en per artikel gekocht op Spartoo.nl.

Van de laagtse prijsgarantie zijn uitgesloten:
- Artikelen in de sale.
- Artikelen die verkocht worden op veilingsites, advertentiesites en privé-verkoopsites zoals Ebay, Amazon, Marktplaats etc.
- Artikelen verkocht en verzonden door onze partner verkopers.
- Leveringen buiten Nederland.

De voorwaarden van de laagtse prijsgarantie:
Binnen 5 dagen na aankoop dient de klant zijn aanvraag in te dienen bij Spartoo.nl door het contactformulier van de klantenservice in te vullen en de volgende procedure te volgen:
Vermeld het Spartoo bestelnummer
Vermeld de URL van de website waar het artikel goedkoper wordt aangeboden en de URL van het artikel op de website.
Indien aan alle bovenstaande voorwaarden wordt voldaan en na het verstrijken van de wettelijke herroepingstermijn van de klant, en als de klant het aangekochte artikel behoudt, zal Spartoo.nl de klant 2 keer het prijsverschil vergoeden.
De terugbetaling wordt verwerkt in het klantaccount via een door Spartoo.nl gekozen betaalwijze. De terugbetaling wordt binnen 30 dagen verwerkt.

4.Verificatie van de betalingen
SPARTOO.NL controleert alle bestellingen die op zijn website werden gevalideerd. Deze controles hebben als doel SPARTOO.NL te beschermen tegen frauduleuze verrichtingen : identiteitsdiefstal, fraude bij de betaling. De diensten van SPARTOO.NL zullen aan elke klant alle nodige informatie kunnen opvragen om de bestelling te valideren : kopie van een telefoon,gas, water of elektriciteits rekening.Indien er door ons een kopie van een identiteitsbewijs en of paspoort wordt gevraagd mogen persoonsgevoelige gegevens worden afgeschermd.

Hierbij twee links ter informatie voor het afschermen van persoonsgegevens:
- https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/fraude-voorkomen-met-kopie-id-bewijs

- https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs

Indien na 7 dagen deze informatie niet werd doorgegeven, zal de bestelling automatisch geannuleerd worden.

Het ontvangst van niet-conforme documenten zal eveneens de annulatie van de bestelling tot gevolg hebben.

5.Aanmaken van een account
Om een bestelling door te kunnen voeren, moet de klant bij zijn eerste bestelling een klantaccount creëren. Hij zal een formulier met de volgende gegevens moeten invullen: e-mailadres, naam, voornaam, geslacht, geboortedatum, volledig leveringsadres, telefoonnummer. De klant zal een persoonlijk wachtwoord ingeven. Het is verboden dit wachtwoord aan derden door te geven.
De klant verbindt zich ertoe volledige en correcte informaties door te geven. Elke identiteitsdiefstal of valse identiteit zal het sluiten van het klantaccount en eventuele vervolgingen met zich meebrengen. Meerdere inschrijvingen of het gebruik van een account door verschillende personen of elke andere frauduleuze actie kan de beëindiging van deze inschrijving tot gevolg hebben.
De klant herkent bekwaam te zijn om de producten die op de website SPARTOO.NL aangeboden worden, contractueel aan te schaffen.
SPARTOO.NL weigert elke verkoop aan minderjarigen onder de 16 jaar. De voorafgaande toestemming van de ouders wordt hiervoor systematisch geëist.

22 Premium Service

De Spartoo Premium Service is een service tegen betaling en is 12 maanden geldig v.a het moment van aankoop. Indien de klant langer dan 12 maanden gebruik wenst te maken van de PREMIUM SERVICE, dan dient hij na de vervaldatum het op de website het abonnement op deze service te vernieuwen voor een bijkomende periode van 12 maanden en tegen betaling.


  • De Premium Service biedt de volgende voordelen*:

- 5% extra korting op artikelen in de sale
- 10% korting op niet afgeprijsde artikelen
- Gratis UPS Express levering (normaliter 15 euro)
- Betaling in drie termijnen met creditcard zonder bijkomende kosten (normaliter 5 euro)


*De 10% korting is niet geldig in combinatie met andere aanbiedigen en op bepaalde merken.
*De 24-uurs express levering is gratis. De levering zal binnen 1 werkdag plaats vinden indien de bestelling voor 13:00 uur is geplaatst. Niet geldig in het weekend en tijdens feestdagen.
*De 5% korting is geldig op de artikelen in de sale.
*Betaling in 3 termijnen zonder bijkomende kosten
*Wij behouden ons het recht voor om betaling op rekening niet in alle gevallen aan te bieden.
*De Premium Service is niet van toepassing op partner artikelen.

Geef je mening
PREMIUM