Marketplace afdeling :
SPARTOO biedt via de website www.spartoo.com, een platform (hierna te noemen de “Marketplace SPARTOO”) dat tot doel heeft contact op te nemen met kopers met de kwaliteit van de consument in de zin van de Consumer Code (hierna te noemen de “kopers”), met door derden aangekoelde professionele verkopers (hierna te noemen de “verkopers”) marketingproducten, partnerproducten genoemd (hierna te noemen de “Producten”)
Om hun Producten te kunnen verkopen op de Marketplace SPARTOO, moeten de verkopers zich houden aan het ‘Marketplace SPARTOO’ Best Practice Charter en hun contractuele verplichtingen nakomen uit hoofde van het Marketplace-contract dat hen bindt aan SPARTOO.
Als onderdeel van dit verband is SPARTOO uitsluitend de gastheer van de verkopers en kan niet worden beschouwd als partij bij het verkoopcontract dat tussen de verkopers en de kopers is gesloten.
Referentiëring :
SPARTOO selecteert zijn Sellers Marketplace op basis van bepaalde criteria, in het bijzonder :
- De kwaliteit van hun aanbod voor bepaalde productcategorieën (schoeisel, kleding, sportartikelen, handtassen en andere accessoires) ;
- Het concurrentievermogen van hun prijzen ;
- De snelheid en betrouwbaarheid van hun transportoplossingen ;
- De snelheid en efficiëntie van hun klantenservice.
Toegang tot de Marketplace-service houdt in dat de Verkoper een vergoeding aan SPARTOO betaalt op grond van het Marketplace-contract. Deze vergoeding heeft geen invloed op de manier waarop de Producten van de Verkoper worden geclassificeerd of gepromoot op de website www.spartoo.com.
Dereferentie :
De Producten die door de verkopers op de markt worden aangeboden worden in het geval van :
- Het sluiten van de rekening van de verkoper op eigen initiatief ;
- Verwijdering van een product op eigen initiatief van de Verkoper ;
- Niet-naleving van de contractuele verbintenissen van de Verkoper ;
- Het niet naleven door de verkoper van de kwalitatieve criteria van SPARTOO.
Inhoudsclassificatie :
De producten die worden aangeboden op de website www.spartoo.com zijn ingedeeld op basis van hun geslacht (vrouw, man, kind, thuis, enz.), waarbij de verschillende categorieën producten (schoenen, kleding, schoonheid, sport, luxe, enz.).
Voor elke categorie worden de verkochte producten in de volgende volgorde weergegeven :
- Door SPARTOO verkochte produkten ;
- Marketplace-producten die door het merk worden verkocht ;
- Marketplace-producten die door derden worden verkocht ;
- Producten gesorteerd op basis van bepaalde criteria die door de Koper zijn geselecteerd.
De indeling van producten binnen de verschillende bovengenoemde rubrieken gebeurt automatisch, afhankelijk van onder meer het aantal verkopen op het product, gecombineerd met het aantal meningen en de gegenereerde omzet.
1. Artikelen verkocht door SPARTOO
De door SPARTOO verkochte producten zijn zichtbaar vanaf de eerste pagina van het zoekresultaat (per merk, categorie, enz.). In het geval dat een product dat door Spartoo wordt verkocht, op maat of grootte niet in voorraad is, zal het product dat door de merkleverancier (hierna de “Merkverkoper” genoemd) wordt verkocht, bij voorrang worden aangeboden. Als er geen Merkverkoper aanwezig is op www.spartoo.com, wordt het product dat door een van de derde verkopers wordt verkocht.
2. Marktplaats producten verkocht door het merk
Als het product niet door SPARTOO wordt verkocht, bieden we de producten die door de merkleverancier worden verkocht met voorrang aan. Deze informatie wordt weergegeven met het concept «Product partner» als resultaten van het zoeken.
De productpagina is het blad dat rechtstreeks door het merk wordt gecommuniceerd (foto's en beschrijving). In dit geval wordt de vermelding «Partnerproduct» op de productpagina weergegeven.
De informatie met betrekking tot de verkoop (voorwaarden, leveringsbeleid en retourbeleid) is voor de klant rechtstreeks zichtbaar op de productpagina.
3. Marketplace-producten verkocht door externe leveranciers
Wanneer het Product niet door SPARTOO of de merkleverancier wordt verkocht, bieden we het product dat door een derde verkoper wordt verkocht te koop aan.
Het productblad wordt rechtstreeks door de verkoper gegeven (foto's en beschrijving), in dit geval tonen we de vermelding «Partnerproduct» op de productpagina.
De informatie met betrekking tot de verkoop (voorwaarden, leveringsbeleid en retourbeleid) is voor de klant rechtstreeks zichtbaar op de productpagina.
4. Producten gesorteerd op basis van bepaalde criteria die door de koper zijn geselecteerd.
Kopers kunnen ook zelf kiezen hoe de producten worden geclassificeerd door bepaalde sorteercriteria te selecteren (sortering op relevantie, stijgende prijzen, dalende prijzen, nieuwigheden, disconto%), of filters toepassen om producten in specifiekere categorieën te classificeren (maten, geslacht, merken, kleur, samenstelling, enz.)
Kopers hebben ook de optie om alleen SPARTOO-producten of partnerproducten weer te geven.
Betalingsmodaliteiten met partners.
De Koper betaalt het bedrag van de Producten op het moment van de bestelling rechtstreeks via zijn SPARTOO-klantenaccount aan de Verkoper Marketplace. Hij maakt gebruik van een van de volgende opties:
Creditkaart: Visa, Mastercard, American Express kaart.
- PayPal-account: In dit geval wordt de Koper automatisch doorgestuurd naar zijn PayPal-account. Zodra de PayPal-betaling is gevalideerd, kan de koper zijn bestelling voltooien.br>
Indien andere betaalmiddelen door de Verkoper worden aanvaard, wordt de Koper hiervan op de hoogte gesteld via het Productfiche.
Garanties
Alle Producten die door de Verkoper op de markt worden verkocht, zijn wettelijk gegarandeerd volgens de toepasselijke wetgeving, In het bijzonder de wettelijke garantie van conformiteit of enige andere wettelijke garantie die de Koper in staat stelt de Producten aan de Verkoper te retourneren of een gedeelte van de prijs van de Producten door de Verkoper te laten terugbetalen.
Als Producten een contractuele garantie hebben die is gegeven door de Verkoper of door de fabrikant van het Product, zal deze informatie worden vermeld op het productblad.
Geshillen
Alle aanspraken van de Koper moeten aan de Verkoper worden doorgegeven via zijn SPARTOO klantaccount.
In het geval van een claim van de Koper voor vertraging in de levering, niet-conformiteit of schade aan de Producten binnen dertig (30) dagen na de bevestiging van de bestelling van de Producten of enige andere langere termijn die door de Verkoper is aanvaard of door toepasselijk recht is verstrekt, Alleen de Verkoper lost het geschil op.
De Verkoper heeft twee (2) werkdagen om op de klachten van de Kopers te reageren
Als zich een geschil voordoet, kan elke klant een schriftelijk verzoek sturen naar SPARTOO, die zijn uiterste best zal doen om het op te lossen. Als de minnelijke poging om de zaak op te lossen mislukt, moet een verzoek aan een bemiddelaar binnen een jaar na de minnelijke klacht worden ingediend. De klant kan het volgende platform voor geschillenbeslechting openen om alle geschillen op te lossen : https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=FR.
Deze laatste bepaling is niet van toepassing op Zwitserland, Andorra, Monaco en andere Franstalige landen.